پیگیری امور بیماران
کارشناسان مسئول: خانم نجمه آبسالان
موقعیت واحد از لحاظ جغرافیایی: همکف، بخش اتاق عمل
• مراجعه حضوری به واحد رسیدگی به شکایات
• مراجعه به سوپروایزر در ساعات غیر اداری
• تلفنی با شماره داخلی: 504
• نامه های ارجاعی
رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و امور بیماران
بیماران در طی بستری شدن در سیستم سلامت حق دارند که با احترام و صداقت با آنها رفتار شده و در هر جا که امکان داشته باشد بتوانند در تصمیم گیری در مورد درمانشان شریک شوند. از آنجا که در هر سیستم و سازمانی اصلی ترین و مهمترین مسئله رضایت مراجعین می باشد و تلاش در ارائه خدمات با کیفیت در رضایت حداکثری مراجعین اصل اساسی بقا و رشد است. به همین جهت بیمارستان مرادی در راستای رسیدگی به شکایات با تکیه بر اصل مشتری مداری و در جهت تکریم مقام والای بیماران و مراجعین و جلب رضایت آنها آماده پاسخگویی به بیماران عزیز می باشد.
فرآیند رسیدگی به شکایات:
اهداف:
1. توسعه اجرای استانداردها در نحوه ارائه خدمت به ارباب رجوع
2. ارتقاء سطح مشتری مداری در سازمان
3. افزایش میزان رضایت مندی بیماران و کارکنان از سازمان
4. ایجاد تعهد در پاسخگویی واحدها به شکایات ارباب رجوع و کارکنان .
5. شناسایی نقاط ضعف و نواقص واحدها از طریق بررسی و ارزیابی شکایات
6. بازنگری مقررات و ضوابط اجرایی واحدها با مطالعه و تحقیق در خصوص شکایات واصله
7. کاهش میزان شکایات ارباب رجوع از واحدها.
8. فعالیت در راستای اهداف استراتژیک
شرح وظایف کارشناس پیگیری امور بیماران:
- رسیدگی به شکایات،پیشنهادات و انتقادات بیماران،همراهان و مراجعین بیمارستان با رویکرد پیشگیری از بروز شکایات و نارضایتی و ارائه گزارش به کمیته اخلاق بالینی.
-شناسایی نیازمندی های بیماران و پیگیری برای تسهیل و روان سازی آنها.
-پیگیری امور بیماران در مورد کفایت خدمات و مشکلات احتمالی و رفع موانع فرایندی و ناهماهنگی بین بخشی.
-بازدیدهای میدانی و بررسی وضعیت روند مراقبت و درمان بیماران و شناسایی مشکلات و عوامل نارضایتی بیماران و گزارش به تیم رهبری و مدیریت.
-کنترل فرایندهای اصلی و خدمات ارائه شده به بیمار از نظر زمان دسترسی به خدمات و مدت انتظار بیمار با همکاری صاحبان فرایند.
- شناسایی موارد منجر به خسارت به گیرندگان خدمت و گزارش به تیم رهبری و مدیریت.
نحوه دریافت شکایات
- مراجعین محترم می توانند در ساعات اداری به صورت حضوری از طریق مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات واقع در سالن همکف پیشنهادات و انتقادات خود را اعلام نمایند.
- از طریق شماره تلفن 03434260080 داخلی 504
- صندوق های رسیدگی به شکایات و انتقادات در بیمارستان موجود می باشد.
پیگیری امور بیماران
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: