پیگیری امور بیماران


کارشناسان مسئول: خانم نجمه آبسالان
موقعیت واحد از لحاظ جغرافیایی: همکف، بخش اتاق عمل
•    مراجعه حضوری به واحد رسیدگی به شکایات
•    مراجعه به سوپروایزر در ساعات غیر اداری 
•    تلفنی با شماره داخلی: 504
•    نامه های ارجاعی

رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و امور بیماران

بیماران در طی بستری شدن در سیستم سلامت حق دارند که با احترام و صداقت با آنها رفتار شده و در هر جا که امکان داشته باشد بتوانند در تصمیم گیری در مورد درمانشان شریک شوند. از آنجا که در هر سیستم و سازمانی اصلی ترین و مهمترین مسئله رضایت مراجعین می باشد و تلاش در ارائه خدمات با کیفیت در رضایت حداکثری مراجعین اصل اساسی بقا و رشد است. به همین جهت بیمارستان مرادی در راستای رسیدگی به شکایات با تکیه بر اصل مشتری مداری و در جهت تکریم مقام والای بیماران و مراجعین و جلب رضایت آنها آماده پاسخگویی به بیماران عزیز می باشد.

فرآیند رسیدگی به شکایات: 

اهداف:  
1.  توسعه اجرای استانداردها در نحوه ارائه خدمت به ارباب رجوع
2. ارتقاء سطح مشتری مداری در سازمان
3. افزایش میزان رضایت مندی بیماران و کارکنان از سازمان
4. ایجاد تعهد در پاسخگویی واحدها به شکایات ارباب رجوع و کارکنان .
5.  شناسایی نقاط ضعف و نواقص واحدها از طریق بررسی و ارزیابی شکایات
6.  بازنگری مقررات و ضوابط اجرایی واحدها با مطالعه و تحقیق در خصوص شکایات واصله
7.  کاهش میزان شکایات ارباب رجوع از واحدها.
8.  فعالیت در راستای اهداف استراتژیک
 
شرح وظایف کارشناس پیگیری امور بیماران:
رسیدگی به شکایات،پیشنهادات و انتقادات بیماران،همراهان و مراجعین بیمارستان با رویکرد پیشگیری از بروز شکایات و نارضایتی و ارائه گزارش به کمیته اخلاق بالینی.
-شناسایی نیازمندی های بیماران و پیگیری برای تسهیل و روان سازی آنها.
-پیگیری امور بیماران در مورد کفایت خدمات و مشکلات احتمالی و رفع موانع فرایندی و ناهماهنگی بین بخشی.
-بازدیدهای میدانی و بررسی وضعیت روند مراقبت و درمان بیماران و شناسایی مشکلات و عوامل نارضایتی بیماران و گزارش به تیم رهبری و مدیریت.
-کنترل فرایندهای اصلی و خدمات ارائه شده به بیمار از نظر زمان دسترسی به خدمات و مدت انتظار بیمار با همکاری صاحبان فرایند.
شناسایی موارد منجر به خسارت به گیرندگان خدمت و گزارش به تیم رهبری و مدیریت.
 

نحوه دریافت شکایات

  1. مراجعین محترم می توانند در ساعات اداری به صورت حضوری از طریق مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات واقع در سالن همکف پیشنهادات و انتقادات خود را اعلام نمایند.
  2. از طریق شماره تلفن 03434260080 داخلی 504
  3. صندوق های رسیدگی به شکایات و انتقادات در بیمارستان موجود می باشد.

پیگیری امور بیماران